Turuncu Damla Eğitimleri Devam Ediyor
REC Türkiye, ING Bank, Koç Üniversitesi ve İl Milli Eğitim Müdürlükleri ortaklığında başlayan Turuncu Damla projesi kapsamında öğrenci ve öğretmenlere yönelik eğitimler devam ediyor. 2012’de ön çalışmaları tamamlanan projede, 2013 yılından bu yana Türkiye genelinde eğitimler yapılıyor.
Bu dönem ilki Ekim ayı’nda İstanbul’da düzenlenen eğitimde 350’den fazla öğrenciye ulaşmak için 11 öğretmen ile çalışıldı. Öğretmenler ile yapılan toplantıda öğrenciler için geliştirilen etkinlikler tanıtıldı, finansal okuryazarlık ve bilinçli tüketim üzerine bilgilendirici sunumlar yapıldı. Karne dönemine konuların sınıflarda tamamlanmasının ardından Yalvaç Ural’ın projeye özel hazırlayıp yazdığı öykü kitap ve kumbaraları öğrencilere gönderilecek.
Bugüne kadar 10’u aşkın farklı ilde 50’den fazla düzenlenen eğitimde, toplamda 300’ü aşkın öğretmen ve 15 000’den fazla öğrenciye ulaşıldı. Türkiye çapında yaygınlaşmaya devam eden Turuncu Damla eğitimleri, Kasım ayında İzmir, Kahramanmaraş ve Ankara illeri ile devam edecek.
Turuncu Damla Eğitimleri’nde 2. 3. ve 4. sınıflara yönelik aktarılan konular; “Gelecek Algısı, Kısıtlı Kaynak Algısı, Akıllı Alışveriş ile Tasarruf Yapma, Cezbedici Ürüne Karşın Tasarruf Yapma, Sabırlı Olma, İsteklerini Bekletme ve Planlama Yapma, Grup Kararları Alma” ve “Gelişim Zihniyeti, Matematik Korkusunu Yenmek, Paranın Döngüsü, Kaybetme Korkusu, Sorumlu Borçlanma ve Kredi, Para İdaresi”.
Bu etkinliklerin yanı sıra öğretmen ve öğrencilerin çalışmaları ile kazanımları üzerine akademik olarak ölçme ve değerlendirmede yapılmaktadır. Projenin hedeflenen kazanımlarındaki öncelikler; sabırlı ve oto-denetim sahibi bireyler yetiştirmek. Öğretmen, okul yöneticileri ve velilerin işbirlikleri ile çocuklarda önemli kazanımlar elde edilirken çarpıcı araştırma sonuçlarına da ulaşılıyor.
Araştırma sonuçları ve proje hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayınız.
Projeye kayıt yaptırmak isteyen ilkokul öğretmenleri, pakpinar@rec.org e-posta adresinden Kıdemli Proje Yöneticisi Pınar Akpınar ile iletişime geçebilir.